Kerkdiensten | Kijk en luister via
kerkdienstgemist.nl

8:45 uur 10.45 uur en 16.30 uur dienst

Vul hier uw eigen inhoud in.

ONTDEK JE GELOOF OP DE ALPHA CURSUS

Alpha is geschikt voor iedereen die op zoek is naar wat het christelijk geloof inhoud.

Alpha is voor iedereen! Voor jong, oud, gelovig, twijfelend of niet-gelovig. Alpha is voor mensen die meer willen weten over het christelijk geloof zonder poespas en voor mensen die pas christen zijn geworden, maar ook voor mensen die hun misschien wat ‘weggezakte’ geloof opnieuw willen doordenken.

De Alpha-cursus bestaat uit 10 avonden en een kort weekend. Wekelijks kom je als groep bij elkaar. De cursus is gratis en start met een gezellige maaltijd. Na het eten luister je naar een inleiding over een bepaald onderwerp. Zaken die bijvoorbeeld aan bod komen zijn: Is er meer? Wie is Jezus? Waarom stierf Jezus aan een kruis? Wie is de Heilige Geest eigenlijk? Waarom en hoe kun je bidden? Kun je een relatie hebben met God?

Daarna praat je in kleine groepjes door en is er veel ruimte tot interactie en het stellen van vragen. Het logo van de Alpha is juist daarom een groot vraagteken. Geen vraag is te gek, dit kan juist leiden tot hele boeiende gesprekken! In de cursus krijg je zo hopelijk antwoorden op deze en op andere vragen.

Lijkt het je wat? Kom dan eerst naar een startavond en ontdek het zelf! Of neem juist iemand anders mee, van wie jij denkt dat hij of zij hier iets aan kan hebben en kom gezellig samen!

De interkerkelijke Kick-off van de Alpha-cursus vindt plaats op donderdag 26 januari 2017. Inloop vanaf 18:45 uur. Eten om 19: 00 uur Aansluitend koffie/thee met lekkers en informatie over wat Alpha inhoudt. Vervolgens krijg je een voorproefje van een Alpha-avond en wordt de eerste inleiding gegeven: Is er meer?

Locatie van deze Kick-off: gebouw van de Voedselbank, Torenstraat 4, Nijkerk (ingang aan de kant van het parkeerterrein, voormalig Jumbo-pand).

Na deze startavond zijn er meerdere mogelijkheden om een cursus te volgen, namelijk op woensdag- en op donderdagavond om 19:00 uur.

Je kunt je voor de Kick-off opgeven bij: Jannie van Slooten, alpha@de-ark-nijkerk.nl of 06-496 04 262 of bij Anno Kleinlugtenbelt, a.d.kleinlugtenbelt@kpnmail.nl of 06-204 11 255

Aanmelden

Er zijn na de startavond vaak meerdere mogelijkheden om de cursus te volgen, zoals op:

Dinsdagochtend
Woensdagavond