Kerkdiensten | Kijk en luister via
kerkdienstgemist.nl

8:45 uur 10.45 uur en 16.30 uur dienst

Hospice Nijkerk

Het hospice in Nijkerk wordt ook wel een “bijna-thuis-huis” genoemd. Het kenmerkende van een bijna-thuis-huis is dat de eigen huisarts de medische zorg aan de gast blijft verlenen en dat de verpleegkundige zorg geleverd wordt vanuit een thuiszorg organisatie. Dus allemaal ‘net als thuis’.

Het hospice is gevestigd in één van de oudste panden van Nijkerk en op een mooie locatie vlakbij de binnenstad en op vijf minuten loopafstand van het station.

Hospice Nijkerk heeft plaats voor zes zieken, door ons aangeduid als ‘gast’. Ieder met een eigen kamer en sanitaire voorziening. Op de kamer kan, indien gewenst, ook een naaste blijven slapen. Op de bovenverdieping bevindt zich een logeerkamer met eigen sanitaire voorziening, waar familie of vrienden gebruik van kunnen maken.

Verder is er een grote familiekamer en woonkeuken voor gezamenlijk gebruik. Het hospice in Nijkerk beschikt over een prachtig aangelegde tuin, waar iedereen vrijelijk gebruik van kan maken. In de tuin staat een tuinhuis, waar men zich voor een rustig moment kan terugtrekken of gezellig met naasten kan genieten van de tuin. Het tuinhuis is verwarmd zodat er ook in de winter gebruik van gemaakt kan worden. We hanteren geen bezoektijden. In overleg met de gast is bezoek de hele dag door mogelijk.

Het hospice heeft als uitgangspunt dat niet bewust levensverkortend of levensverlengend wordt gehandeld. In het hospice is dus geen plaats voor euthanasie. Iedereen is echter welkom, ongeacht levensovertuiging of achtergrond.

Facebookpagina van Hospice Nijkerk